ΒΟΥΔΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ POWA
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΣTO
KAΘΑΡΟ ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ΒΟΥΔΑ ΑΜΙΤΑΜΠΑ
4 ΗΜΕΡΟ ΕΝΤΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 - ΔΕΥΤΕΡΑ 31 ΜΑΪΟΥ 2010
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΟΥΑ (ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ)
Η άσκηση της Πόουα είναι μια πολύ βαθιά μέθοδος του Διαμαντένιου Δρόμου (Βατζραγιάνα), μέσα από την οποία μαθαίνουμε να μεταφέρουμε τη συνείδηση μας την ώρα του θανάτου στην καθαρή χώρα του ατελείωτου φωτός και ευδαιμονίας, το Ντεουατσέν.
Η Πόουα δεν είναι μονάχα προετοιμασία και βοήθεια για τις τελευταίες στιγμές της ζωής μας ή / και της ζωής άλλων όντων, αλλά και η μετουσίωση του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τον θάνατο. Μας απελευθερώνει από τον φόβο του θανάτου και μας χαρίζει μια νέα διάσταση μέσα από την οποία μπορούμε να βιώσουμε τη γρήγορη ανάπτυξη του εσωτερικού πλούτου μας για το καλό όλων των όντων.
Για να έχει πραγματικό αποτέλεσμα η άσκηση αυτή είναι καλό να έχει προηγηθεί κάποια προετοιμασία, όπως η ολοκλήρωση του Νέντρο ή τουλάχιστον η άσκηση του Βούδα Αμιτάμπα και η απαγγελία του αντίστοιχου μάντρα τουλάχιστον 100.000 φορές.
Ο ΒΟΥΔΑΣ ΑΜΙΤΑΜΠΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΘΑΡΟ ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ΝΤΕΟΥΑΤΣΕΝ
Ο ιστορικός Βούδας Σακυαμούνι είχε πολλούς μαθητές, ο καθένας με διαφορετικές ικανότητες. Αν και η ουσία των διδασκαλιών που έδωσε είναι μία, οι διδασκαλίες του διαιρέθηκαν σε διάφορα «οχήματα» (Χίναγιανα, Μάχαγιανα, Βάτζραγιανα) σύμφωνα με τις ικανότητες των μαθητών του. Για να δημιουργηθούν οι αιτίες της φώτισης χρειάζεται πρώτα να εξαγνιστούν οι αιτίες της δυστυχίας. Για να γίνει αυτό χρειάζεται να ασκηθούμε σε διαλογισμούς που εξαντλούν τις αιτίες της δυστυχίας και αναπτύσσουν πραγματική, ατελείωτη ευτυχία.
Σύμφωνα με τις διδασκαλίες της Βατζραγιάνα για τις πέντε Βουδικές οικογένειες, ο Αμιτάμπα είναι ο κόκκινος Βούδας της δυτικής κατεύθυνσης (Θιβ.: Οέπαμε, Ελλ.: Ατελείωτο φως). Ο Βούδας αυτός ονομάζεται έτσι γιατί από το σώμα του ακτινοβολεί ατελείωτο φως σε όλα τα καθαρά πεδία στις δέκα κατευθύνσεις. Πριν πολλούς αιώνες, όταν ο Βούδας Αμιτάμπα πήρε τους όρκους των Μποντισάτβα ευχήθηκε δυνατά να μπορούσε να εκδηλωθεί ένα καθαρό πεδίο που θα συνδύαζε τις ιδιότητες όλων των υπολοίπων καθαρών πεδίων και όπου θα ήταν εύκολο για όσους κάνουν ανάλογες ευχές, να γεννηθούν εκεί. Έτσι την στιγμή που έφτασε στην φώτιση εμφανίστηκε αυθόρμητα το καθαρό πεδίο ύψιστης ευδαιμονίας Ντεουατσέν (Σανσ. Σουκαβάτι).
Κατά την διάρκεια της άσκησης Πόουα μαθαίνουμε να εστιάζουμε το νου μας προς τον Βούδα Αμιτάμπα και να μεταφέρουμε την συνείδησή μας στο καθαρό πεδίο της μεγάλης ευδαιμονίας, Ντεουατσέν. Αυτό δημιουργεί δυνατό σύνδεσμο με τον Βούδα Αμιτάμπα και μας δίνει την ευκαιρία να βιώσουμε άμεσα αυτήν την κατάσταση ύψιστης αγνής ευδαιμονίας του νου μας.
Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο την ώρα του θανάτου, γιατί αντί να μας σπρώχνει το κάρμα μας στις διάφορες ενδιάμεσες καταστάσεις του Μπάρντο και επαναγεννήσεις μέσα στον κύκλο της αλληλοεξαρτώμενης ύπαρξης (Σαμσάρα), μπορούμε συνειδητά να κατευθύνουμε τον νου μας στο καθαρό πεδίο ύψιστης ευδαιμονίας. Εκεί θα αντικρίσουμε τον Βούδα Αμιτάμπα και λαμβάνοντας διδασκαλίες από αυτόν θα αναπτυχθούμε γρήγορα μέχρι να φτάσουμε στην κατάσταση της τέλειας φώτισης.
Γενικά χρειάζονται τέσσερις αιτίες για να γεννηθούμε στην χώρα της μεγάλης ευδαιμονίας. Πρώτον, χρειάζεται να εκδηλώσουμε την επιθυμία να γεννηθούμε εκεί. Δεύτερον, χρειάζεται να οραματιστούμε τον Βούδα Αμιτάμπα και το Ντεουατσέν όσο γίνεται πιο καθαρά στο νου μας και να απαγγείλουμε το μάντρα του. Τρίτον, θα χρειαστεί συνειδητά να αποφεύγουμε να κάνουμε οτιδήποτε αρνητικό κατά την διάρκεια της ζωής μας και να συσσωρεύσουμε αρετή κάνοντας θετικές πράξεις. Τέταρτον, θα χρειαστεί να αναπτύξουμε Μποντιτσίτα (αγάπη και συμπόνια) την φωτισμένη στάση του νου, που είναι η επιθυμία να φτάσουμε στην φώτιση για το καλό όλων των όντων.
Να επισημάνουμε εδώ ότι με την άσκηση της Πόουα μπορούμε να επιτύχουμε την ύψιστη κατάσταση του νου, όπου τότε η καθαρή χώρα Ντεουατσέν εκδηλώνεται εδώ και τώρα. Σε αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχει πλέον κάποιος που στέλνει κάτι σε μια καθαρή χώρα και όλες οι φωτισμένες ιδιότητες όπως αυτή του να ωφελήσουμε άλλα όντα και να τα απελευθερώσουμε από την δυστυχία τους εμφανίζονται αυθόρμητα. Αυτό είναι και το ύψιστο νόημα της άσκησης της Πόουα. Σε απόλυτο επίπεδο όταν απαγγέλλουμε το όνομα και το μάντρα του Βούδα Αμιτάμπα, στην πραγματικότητα απαγγέλλουμε την ύψιστη κατάσταση του νου μας και όταν επιδιώκουμε την επαναγέννηση σε καθαρό πεδίο, επιδιώκουμε την αφύπνιση στην ύψιστη κατάσταση του νου μας. Αυτό είναι το νόημα του Ντεουατσέν στο ύψιστο επίπεδο και είναι ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο διαλογίζονται όσοι έχουν βαθιές πνευματικές ικανότητες.
Έχοντας γεννηθεί στο Ντεουατσέν κανείς μπορεί να διαβεί τα διάφορα στάδια μέχρι την φώτιση χωρίς να χρειάζεται να ξαναγεννηθεί στην Σαμσάρα. Έτσι η Πόουα αποτελεί για εμάς εγγύηση απελευθέρωσης μετά τον θάνατό μας.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΟΥΑ
Η προετοιμασία αποτελείται από τον διαλογισμό πάνω στην όψη του Βούδα Αμιτάμπα. Κατά τη διάρκεια της άσκησης απαγγέλλουμε το μάντρα του Βούδα Αμιτάμπα 100.000 φορές καθώς κάνουμε τους ανάλογους οραματισμούς.
Επίσης είναι πολύ ωφέλιμο να έχουμε ήδη ολοκληρώσει την απαγγελία του εκατοντασύλλαβου Μάντρα εξαγνισμού του Βάτζρασάτβα επίσης 100.000 φορές. Εάν όχι, τότε θα είναι θα είναι πολύ καλό και χρήσιμο να το ολοκληρώσουμε έπειτα.
ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΠΟΟΥΑ
Τον όγδοο αιώνα ένας βασιλιάς του Θιβέτ που τον έλεγαν Τσόγκυαλ Τρίσονγκ Ντέτσεν, κάλεσε τον μεγάλο ταντρικό Ινδό δάσκαλο, Γκούρου Παντμασάμπαουα, (Γκούρου Ρίνποτσε) στο Θιβέτ, όπου κτίσανε το διάσημο μοναστήρι Σάμγιε.
Ο Παντμασάμπαουα έμενε τότε σε μια σπηλιά κοντά στο Σάμγιε όταν ο Νυίμα, ο υπουργός του βασιλιά, είχε ένα τραγικό συμβάν. Μια σπίθα από το φωτιστικό που χρησιμοποιούσε έγινε η αιτία να καεί ολόκληρο το παλάτι και να σκοτωθούν πολλοί άνθρωποι, ανάμεσα σε αυτούς και οι γονείς του, όπως και αμέτρητα ζώα που έμεναν εκεί.
Ο Νυίμα ήταν απελπισμένος και ένιωθε πολύ ένοχος. Πίστευε ότι έκανε την χειρότερη αμαρτία που υπάρχει γιατί εξαιτίας της απροσεξίας του σκοτωθήκανε τόσα όντα. Ο βασιλιάς ελπίζοντας να τερματίσει την δυστυχία του υπουργού του επισκέφθηκε τον Γκούρου Ρίνποτσε για να τον παρακαλέσει να τον βοηθήσει. Έτσι ο Γκούρου Ρίνποτσε ταξίδεψε στο Ντεουατσέν, στην καθαρή χώρα του ατελείωτου φωτός. Εκεί ζήτησε από τον Βούδα Αμιτάμπα να του δώσει κάποιες ειδικές διδασκαλίες που θα ανακούφιζαν την δυστυχία του Νυίμα όπως και όλων των όντων.
Τότε ο Βούδας Αμιτάμπα έδωσε στον Γκούρου Ρίνποτσε την μετάδοση των διδασκαλιών της άσκησης της Πόουα, τις οποίες εκείνος μετέδωσε έπειτα στον δύστυχο Νυίμα. Ο Νυίμα εγκαταλείποντας όλες τις εγκόσμιες δραστηριότητες αποσύρθηκε ασκώντας εντατικά την άσκηση αυτή. Σαν αποτέλεσμα είχε την εμπειρία της πλήρους πραγμάτωσης της Πόουα. Την ώρα του θανάτου του δε, η συνείδησή του πρόβαλε το καθαρό πεδίο της ύψιστης ευδαιμονίας όπου φανερώθηκαν διάφορα ιδιαίτερα σημάδια όπως ουράνια τόξα και λείψανα από το σώμα του.
Αργότερα ο Γκούρου Ρίνποτσε έκρυψε το κείμενο αυτό στην Λίμνη που ονομάζεται Μαύρο Μάνταλα που βρίσκεται πίσω από τον λόφο Νταγκλαγκάμπο. Εκεί ζήτησε από τον βασιλιά των Νάγκα, που λέγεται Τσουράνα-Ράντα να το φυλάει, λέγοντάς του ότι στο μέλλον η επανεσάρκωση του Νυίμα θα ερχόταν και ότι τότε θα πρέπει να του δοθεί το κείμενο αυτό.
Ο Γκούρου Ρίνποτσε έφυγε από τον κόσμο μας για να πάει στην χώρα των Ράκσα και τριακόσια πενήντα χρόνια μετά ξαναγεννήθηκε ο Νυίμα. Ο Νυίμα Σάνγκιε ήταν γιος ενός βοσκού. Από παιδί έδειχνε μεγάλη συμπόνια και θλίψη βλέποντας την δυστυχία που βίωναν τα ζώα όταν σκοτωνόντουσαν. Κάποια μέρα του παρουσιάστηκε ο Βούδας Αμιτάμπα σε ένα όραμα και του μετέδωσε τις διδασκαλίες της Πόουα για το καλό όλων των όντων.
Τότε ο Νυίμα Σάνγκιε ασκήθηκε στην Πόουα και την εφάρμοζε σε πολλά ζώα όταν πέθαιναν, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται ιδιαίτερα σημάδια. Κάποια στιγμή ο βασιλιάς των Νάγκα του μίλησε για το κρυμμένο κείμενο (Τέρμα). Ο Νυίμα Σάνγκιε το έβγαλε μέσα από την λίμνη και δίδαξε την Πόουα στην χώρα των Νάγκα όπου πολλά όντα που κατοικούσαν εκεί, γεννήθηκαν σε ανώτερα βασίλεια. Τις διδασκαλίες αυτές τις μετέδωσε μετά και σε ανθρώπους από τους οποίους πολλοί φτάσανε στην φώτιση.
Η συγκεκριμένη άσκηση της Πόουα έφτασε σε μας από τον Νυίμα Σάνγκιε και μέσα από την γενεαλογία Ντρίκονγκ Κάγκιου.
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΟΥΑ
Το πιο οδυνηρό γεγονός της ζωής μας είναι το θάνατος, ο οποίος έρχεται χωρίς προειδοποίηση ανεξαρτήτως αν είμαστε πλούσιοι, διάσημοι, έξυπνοι ή όμορφοι. Ο θάνατος είναι αναπόφευκτος, αλλά το πώς θα πεθαίνουμε, συγχυσμένοι και τρομοκρατημένοι ή με ένα νου γεμάτο εμπιστοσύνη και πνευματική βεβαιότητα, εξαρτάται από εμάς.
Η Πόουα, που είναι η μεταφορά της συνείδησης την ώρα του θανάτου, είναι μια Θιβετανική Βουδιστική μέθοδος που σκοπός της είναι η επιβεβαίωση, ότι μετά από αυτήν την ζωή θα φτάσουμε στην φώτιση. Μέσα από τον συνδυασμό αναπνοών, ήχων Μάντρα και οραματισμών, επιτυγχάνουμε την τεχνική που εφαρμόζεται την ώρα του θανάτου. Η συνείδηση εκτοξεύεται από την κορυφή της κεφαλής αποφεύγοντας με αυτό τον τρόπο το Μπάρντο και την επαναγέννηση μέσα σε ένα από τα έξι βασίλεια της κυκλικής ύπαρξης (Σαμσάρα). Έτσι η συνείδηση μεταφέρεται κατευθείαν στην καθαρή χώρα Ντεουατσέν του Βούδα Αμιτάμπα.
Ο μεγάλος δάσκαλος Ναρόπα είπε: «Υπάρχουν εννέα πύλες (έξοδοι του σώματος), που ονομάζονται Μπούγκα (κοσμικοί έξοδοι) όμως μονάχα μια έξοδος από αυτές είναι της Μαχαμούντρα (Νιρβάνα). Κλείνοντας τις οκτώ εξόδους, πετυχαίνεις χωρίς καμία αμφιβολία την απελευθέρωση».
Ο μεγάλος δάσκαλος και μεταφραστής Μάρπα είπε: «Εάν ασκηθείς στην Πόουα, τότε όταν πλησιάσει ο θάνατος δεν θα απελπιστείς, εάν έχει εξοικειωθεί στο μονοπάτι της Πόουα κατά την διάρκεια της ζωής σου, τότε την στιγμή του θανάτου ο νους σου θα είναι χαρούμενος και γεμάτος εμπιστοσύνη».
Λέγεται ότι η Πόουα είναι ένας γρήγορος και άμεσος τρόπος να απελευθερωθούμε από την δυστυχία της Σαμσάρα και να φτάσουμε στην φώτιση. Ασκώντας την Πόουα δεν διαλύουμε μονάχα τους φόβους μας, αλλά αναπτύσσουμε και εσωτερικές ιδιότητες για να βοηθάμε και άλλα όντα. Οι διδασκαλίες λένε ότι αφού έχουμε γεννηθεί στο Ντεουατσέν δεν χρειάζεται να επιστρέψουμε στην Σαμσάρα εκτός αν το επιθυμούμε εμείς οι ίδιοι και ότι από εκεί κανείς έχει την ικανότητα να βοηθάει και άλλα όντα όπου και αν βρίσκονται.
Ο μεγάλος δάσκαλος Μάρπα υποσχέθηκε: «Υπάρχουν πολλοί διαλογισμοί που μπορούν να μας φτάσουν στην τέλεια φώτιση, όμως εγώ έχω μια διδασκαλία που σε φτάνει στην φώτιση χωρίς διαλογισμό, την Πόουα.»
Έτσι αυτή η άσκηση είναι ιδιαίτερα χρήσιμη τις δικές μας ημέρες όπου οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουν την πολυτέλεια να κάνουν πολύωρες διαλογιστικές περιόδους ή απομονώσεις όπως κάνανε στο Θιβέτ. Επίσης στην εποχή μας οι άνθρωποι έχουν να υποστούν αμέτρητες και συνεχείς διασπάσεις. Πέφτουν σε καταστάσεις κατάθλιψης είτε λόγω της συνεχούς απασχόλησης είτε λόγω τεμπελιάς, με αποτέλεσμα να αναβάλλουν συνεχώς την άσκηση του διαλογισμού.
Έτσι αυτό το απλό μα και αποτελεσματικό πνευματικό μονοπάτι της Πόουα μας δίνει την δυνατότητα να κόψουμε την προσκόλληση που έχουμε στα φαινομενικά εσωτερικά και εξωτερικά αντικείμενα και να αναγνωρίσουμε την φωτισμένη ουσία που βρίσκεται μέσα μας.
Η ζωή είναι πολύ σύντομη και όταν έρχεται ο θάνατος δεν υπάρχει διαφυγή. Τίποτα και κανένας δεν μπορεί να μας συνοδεύσει ή να μας βοηθήσει τότε, εκτός από τις πολύτιμες διδασκαλίες του Ντάρμα. Για αυτό και είναι τόσο σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε πόσο σημαντική είναι αυτή η ευκαιρία που έχουμε τώρα να λάβουμε και να βάλουμε σε πράξη αυτές τις βαθιές οδηγίες.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ
Η Λάμα Μαριάντζελα αποτελεί τη μόνιμη δασκάλα διαλογισμού του κέντρου Bodhi Path στην Αθήνα.
Έχοντας διαλογιστεί και μελετήσει από το 1981 και έχοντας ολοκληρώσει την παραδοσιακή τρίχρονη απομόνωση κοντά στον πραγματωμένο και φωτισμένο θιβετανό δάσκαλο Λάμα Γκέντυν Ρίνποτσε έλαβε από τον ίδιο, τον τίτλο «Λάμα» και την εξουσιοδότηση να διδάσκει το Ντάρμα, κάτι το οποίο κάνει ανελλιπώς εδώ και 18 χρόνια.
Έχει λάβει την μετάδοση της Πόουα από το μεγάλο θιβετανό δάσκαλο Άγιανγκ Ρίνποτσε της παράδοσης Ντρίκουνγκ Κάγκιου που είναι η κύρια γενεαλογία της παράδοσης της Πόουα. Έλαβε την άδεια να διδάσκει και να μεταδίδει την Πόουα από τον δάσκαλο της, τον Λάμα Γκέντυν Ρίνποτσε.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΜΑΙΟΥ 18.30 -21.00 Διδασκαλίες, αναλυτικές εξηγήσεις και Λουνγκ της άσκησης της Πόουα
ΣΑΒΒΑΤΟ, ΚΥΡΙΑΚΗ & ΔΕΥΤΕΡΑ 29,30,31 ΜΑΙΟΥ το καθημερινό πρόγραμμα θα έχει ως εξής:
10.30 - 12.00 Διαλογισμός
12.30 -14.00 Διαλογισμός
Διάλειμμα για φαγητό & ανάπαυση
17.00 – 18.30 Διαλογισμός
19.15-21.00 Διαλογισμός, Ερωτήσεις- απαντήσεις
Βιζουκίδου 41, Σαράντα Εκκλησιές, Θεσσαλονίκη
Πληροφορίες: 6972916782 & 6947802331
ariadni_g@hotmail.com
http://karmagyaltsenling.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου